599XX، فراری 1.9میلیون دلاری / گزارش تصویری
599XX، فراری 1.9میلیون دلاری / گزارش تصویری
دو شنبه 26 ارديبهشت 1390 ساعت 19:7 | بازدید : 1544 | نویسنده : محمد مظفري | ( نظرات )
فراری 599XX
طراحی اولیه این خودرو از فراری فیورانو اقتباس شده اما استفاده از فناوری‌هایی که اغلب اولین‌بارست در خودروهای فراری به کار گرفته می‌شوند همراه با بهبود در میل‌لنگ‌ها، گیربکس و کاهش وزن باعث شده، XX599 یک خودرو منحصربه‌فرد باشد.
11-5-16-1013323.jpg (608×284)
فراری 599XX
، موتور به کار گرفته‌شده در این خودرو همان موتور V12 و 6 لیتری طراحی شده برای فیورانو GTB599 است اما وزن کمتر این خودرو، شکل آیرودینامیک آن در قسمت جلو و بهبود بخش‌هایی از موتور همراه با افزایش حجم ورودی هوا باعث شده کارایی آن به مراتب بهتر شود.
11-5-16-1014592.jpg (539×456)
فراری 599XX
یکی از نکات جالب‌توجه در مورد این خودرو استفاده از دو فن برای ایجاد فشار عمودی است. هوا توسط این فن‌ها از طریق پنل‌های تعبیه‌شده در کف خودرو گرفته شده و با فشار از مجاری طراحی شده در کنار چراغ‌های عقب آن خارج خواهد شد.
11-5-16-101766.jpg (608×405)
فراری 599XX
داخل خودرو بسیارساده و فلزی است و تنها در بخش‌هایی از داشبورد از فیبر کربن استفاده شده، یک صفحه نمایش ال.سی.دی اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد و با استفاده از نوعی پلاستیک به جای شیشه در پنجره‌های دو طرف خودرو از وزن درها کاسته شده است.

11-5-16-101855.jpg (608×405)
فراری 599XX
دیسک‌های ترمز این خودرو از جنس کربن سرامیک ساخته شده و رینگ چرخ‌های جلوی و عقب 48 سانتیمتری طراحی شده است. سه حالت گوناگون برای سیستم تعلیق این خودرو پیش‌بینی شده است.

محبوبه عمیدی: از Ferrari 599XX هیولای 720 اسب‌بخاری فراری با تیونینگ XX تنها 30 نمونه ساخته شده که هرگز آنها را در خیابان‌های شهر نخواهید دید. طراحی اولیه این خودرو از فراری فیورانو اقتباس شده اما استفاده از فناوری‌هایی که اغلب اولین‌بارست در خودروهای فراری به کار گرفته می‌شوند همراه با بهبود در میل‌لنگ‌ها، گیربکس و کاهش وزن باعث شده، XX599 یک خودرو منحصربه‌فرد باشد.

به گزارش آتوبلاگ، موتور به کار گرفته‌شده در این خودرو همان موتور 12 سیلندر 6 لیتری طراحی شده برای فیورانو GTB599 است؛ اما وزن کمتر این خودرو، شکل آیرودینامیک آن در قسمت جلو و بهبود بخش‌هایی از موتور همراه با افزایش حجم ورودی هوا باعث شده کارایی آن به مراتب بهتر شود. XX599 تنها به 2.9 ثانیه برای رسیدن به سرعت اولیه 100 کیلومتربرساعت نیاز خواهد داشت.

یکی از نکات جالب‌توجه در مورد این خودرو استفاده از دو فن برای ایجاد فشار عمودی است. هوا توسط این فن‌ها از طریق پنل‌های تعبیه‌شده در کف خودرو گرفته شده و با فشار از مجاری طراحی شده در کنار چراغ‌های عقب آن خارج خواهد شد. این فن‌ها در سرعت‌های بالای 250 کیلومتربرساعت از کار می‌افتند، چون خودرو در این سرعت‌ها دیگر نیازی به فشار عمودی اضافه نخواهد داشت.

در کنار این سیستم، طراحی آیرودینامیک خودرو و تیغه طراحی شده روی سپر که از جنس فیبر کربن است، نیروهای وارد شده به خودرو را به خوبی تعدیل خواهند کرد و به آن شتاب اولیه قابل‌توجهی خواهند داد. این یکی از مزیت‌های عمده XX599 نسبت به فیورانو است که در آن جریان‌های هوای مزاحم مانع از شتاب‌گرفتن این خوردو می‌شوند.

از دیگر تغییرات عمده اعمال شده در این نمونه می‌توان به ورودی‌های هوا از جنس کربن، روکش گرافیتی برای پیستون‌ها، تغییر ساختار اگزوز و استفاده از اهرم‌های هیدورلیک به جای نمونه‌های مکانیکی قبلی در سوپاپ‌ها اشاره کرد.

داخل خودرو بسیار ساده و فلزی است و تنها در بخش‌هایی از داشبورد از فیبر کربن استفاده شده، یک نمایشگر ال.سی.دی اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد و با استفاده از نوعی پلاستیک به جای شیشه در پنجره‌های دو طرف خودرو از وزن درها کاسته شده است.

دیسک‌های ترمز این خودرو از جنس کربن سرامیک ساخته شده و رینگ چرخ‌های جلوی و عقب 48 سانتی‌متری طراحی شده است. سه حالت گوناگون نیز برای سیستم تعلیق این خودرو پیش‌بینی شده است.

این خودروی قدرتمند که تنها 30 نمونه از آن ساخته شده، اجازه ورود به جاده‌ها و سطح شهر را نخواهد داشت و تنها می‌تواند در پیست حرکت کند. تمامی این 30 نمونه از جنس فیبر کربن و سیاه‌رنگ هستند و اولین آنها هفته گذشته به فرانسه ارسال شد.

قیمت اعلام شده برای این فراری تازه که مبتنی بر نمونه‌های پیشین است، 1.9میلیون دلار است . این نمونه می‌تواند رقیب خوبی برای یسستو المنتو، خودروی جدید لامبورگینی با طراحی کاملا نوآورانه و به ارزش 2میلیون دلار باشد که تنها 20 نمونه از آن تولید شده است.


اگه ميخوايد از ما تشكر كنيد لطفا بروي تصوير زير كليك كرده و بما امتياز دهيد
ميدونم كه اين كار رو ميكنيد. مرسي

Top Blog
وبلاگ برتر در تاپ بلاگر

 

تبليغات

javahermarket


بهترين سيستم تبليغات در اينترنت (تبليغات كليكي در سايتها +5000 تومان جايزه اوليه) - كليك كنيد

javahermarket

موضوعات مرتبط: مطالب همراه با عكس , ,

|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
maryam در تاریخ : 1390/2/31/6 - - گفته است :
khili khub bud


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان متنوع ترين وبلاگ فارسي و آدرس tinker.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 248
:: کل نظرات : 76

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 49

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 20
:: بازدید هفته : 6
:: بازدید ماه : 5506
:: بازدید سال : 13478
:: بازدید کلی : 186723